Julkiset hankinnat haltuun (peruskurssi), etänä

Loading Loading...

Ajankohta 7.9.2021 - 23.9.2021
Aika
Kesto 3x 3 tuntia
Ilmoittautumisaika 24.8.2021 mennessä
Hinta 890,00 EUR
+alv 24%

Hinta sisältää esitysmateriaalin sähköisessä muodossa. Hinta sisältää 3x3h webinaarisarjan sisällön. Koulutus järjestetään etänä Teamsillä.


Esittely

Webinaarisarja järjestetään etänä Teamsillä klo 9-12 7.9., 14.9. ja 23.9.2021. Kaikissa päivissä on eri sisältö.
Julkiset hankinnat haltuun -webinaarisarjassa perehdytetään osallistujat julkisiin hankintoihin. Koulutus antaa valmiuksia toteuttaa julkisia hankintoja hankintalainsäädännön säännösten mukaisesti.

Koulutuksessa paneudutaan hankintojen lähtökohtiin ja hankintamenettelyihin, tarjouspyynnön tekemiseen ja tarjousten käsittelyyyn, hankintapäätöksestä sopimuskaudelle aihealueeseen sekä Hanselin yhteishankintayksikön edut ja toimintatavat. Jokaiselle jaksolle on varattu aikaa myös kysymyksille ja keskusteluille.

Tavoite ja hyödyt

Tavoitteena on, että webinaarisarjan käytyäsi hallitset keskeiset julkisia hankintoja koskevat säädökset, tunnet kynnysarvot ja miten hankinnan arvo määritellään. Sinulla on perusvalmiudet toteuttaa hankintaprosessi käytännössä. Tarkoituksemme on myös innostaa osallistujat julkisten hankintojen maailmaan.

Peruutusehdot

Mikäli joudut peruuttamaan osallistumisesi kurssille myöhemmin kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme peruutusmaksuna 50 % kurssihinnasta. Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 7 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme koko kurssihinnan.

Kenelle kurssi soveltuu

Koulutus on tarkoitettu kaikille julkisten hankintojen aloittelijoille, myös valtionhallinnon ulkopuoliset osallistujat ovat tervetulleita mukaan!

Sisältö

Koulutus järjestetään kolmena puolen päivän webinaarisarjana: 7.9., 14.9. ja 23.9.2021. Koulutuksessa käydään läpi julkisten hankintojen hankintaprosessi.

Hankinnan toteutus käytännössä
o Markkinakartoitus apuna hankinnan valmistelussa
o Kilpailutus avoimella menettelyllä
o Kilpailutus neuvottelumenettelyllä – ja miksi se kannattaa?
o Katsaus muihin hankintamenettelyihin
o Miten pienhankinta kilpailutetaan?
o Missä tilanteessa suorahankinta on sallittu?

Esimerkkien ja harjoitusten avulla saat toimintaohjeita ja malleja siitä, miten tarjouskilpailu toteutetaan

Koulutuspaikka

Webinaarisarja järjestetään etänä Teamsillä

Kouluttaja

Kouluttaja Annika Koskikare on julkisista hankinnoista innostunut juristi Hankintakumppanit Oy:ssä. Työssään hän ohjaa ostajia onnistumaan hankinnoissa ja tuo mielenrauhaa kilpailutuksiin. Annika on työskennellyt markkinaoikeudessa valmistelijana ja lain tulkinta sekä markkinaoikeusprosessit ovat hänelle tuttuja. Kouluttajana Annikalla on reipas ote ja sana hallussa.

Marika Hilke: Yli vuosikymmenen täyspäiväisesti julkisissa hankinnoissa mukana ollut, ja useammassa hankintatoimen roolissa toiminut. Erityisenä mielenkiinnon aiheena hankintatoimen kehittäminen organisaation tavoitteiden tukemiseksi ja vaikuttavuuden lisäämiseksi. Nykyisin osin asiakkuuspäällikkönä, osin Hanselin oman toiminnan kehittäjänä

Sanna-Mari Suojanen on julkisiin hankintoihin perehtynyt juristi Hankintakumppanit Oy:ssä. Työssään hän avustaa tilaajia kaikissa kilpailutuksen vaiheissa ja selvittää oikeudellisia ongelmia. Sanna-Mari on työskennellyt Kuntaliiton Julkisten hankintojen neuvontayksikössä lakimiehenä, joten monenlaisten hankintojen tulkintatilanteiden ratkaisu sekä kouluttaminen on hänelle tuttua.

Hinta

890,00 EUR
+alv 24%

Hinta sisältää esitysmateriaalin sähköisessä muodossa. Hinta sisältää 3x3h webinaarisarjan sisällön. Koulutus järjestetään etänä Teamsillä.

Ilmoittaudu

Kysy lisätietoja

Koulutuspäällikkö Tiina Pitkäaho
tiina.pitkaaho@haus.fi, puh. 040 513045

Asiantuntija Tanja Kalinainen
tanja.kalinainen@haus.fi, puh. 040 686 3585

Tulosta koulutustiedot (PDF)