Asiakkuuksien johtaminen valtiolla

Loading Loading...

Ajankohta
Aika
Kesto 5 päivää + 3 ryhmäcoachingsessiota
Ilmoittautumisaika Syksyn päivämäärät valmennuspäiville ovat 14.10. / 9.11. / 8.12. / 13.1.2022 / 8.2.2022. Valmennukseen sisältyy lisäksi kolme ryhmäcoachingsessiota
Hinta 4900,00 EUR
+alv 24%

Valmennuksen hinta:
4.900€ (1 osallistuja /organisaatio)
4.600€ (2 osallistujaa/hinta per osallistuja/organisaatio)
4.200€ (3 + osallistujaa/hinta per osallistuja/organisaatio)


Esittely

Asiakaskeskeisyys, asiakkuusjohtaminen ja myyntityö ovat varsin uusia asioita valtiolla eikä yhteistä valmennusohjelmaa ole. Asiakkaan tarpeet, ostopolku ja erilaiset digitaaliset kanavat ovat vuosien varrella muuttuneet merkittävästi. Nykyvirastojen on pyrittävä myös aktiiviseen ja ennenkaikkea arvoa tuottavaan asiakastyöhön.

Asiakkuuksien johtaminen valtiolla on täysin uusi valmennuskokonaisuus syyskaudelle 2021. Ohjelma on ensimmäinen jossa valtion asiakkuusjohtajat, asiakkuuspäälliköt ja myynnin johtamisen ja/tai myyntityöstä vastuussa olevat henkilöt voivat valmentautua yhdessä muiden valtion organisaatioiden kanssa. Tämä ohjelma sopii erityisesti virastoille ja henkilöille jotka haluavat parantaa työskentelyä tärkeiden asiakkaiden kanssa ja vaihtaa näkemyksiä vastaavissa rooleissa toimivien kanssa. Ohjelma sopii myös maksullista toimintaa harjoittaville virastoille.

Asiakkuusjohtaminen valtiolla ohjelman erikoisuus on valmennuspäivien välissä tapahtuva ryhmäcoaching, jossa ammattivalmentajamme oivalluttavat organisaation omia ryhmiä kohti parempaa asiakatyötä. Tarjoamme valmennusohjelmassa oikeita työkaluja asiakkuuksien johtamiseen, myyntityön prosesseihin, kehittämiseen ja johtamiseen. Tätä kautta virastosi asiakasosaaminen helpottuu. Samalla luomme yhteistä merkitystä uuteen Government to Government-asiakkuusmalliin.

Ohjelma on sopiva sekoitus teoriaa ja käytäntöä.Siinä on kuusi valmentajaa asiakas- ja myyntityön huipulta sekä käytännön asiakastyön osaajia. Lisäksi ohjelman aikana rakennetaan projektityönä oman organisaation asiakkuuksien johtamisen käytänteet.

Tavoite ja hyödyt

Valmennussohjelman tavoitteena on kehittää ennen kaikkea omaa työrooliasi asiakkuuksien ja myynninjohtajana, johdon kumppanina, tiimisi valmentajana tai operatiivisena toimijana osana virastosi tulostavoitteita. Valmennuksessa laajennat myös verkostoasi, sekä voit lisätä yhteistyötä organisaatioiden ja osallistujien välillä. Tavoitteena on löytää myös yhteistä mallia G2G-toimintaan.

Oma osaamisesi asiakkuuksista, asiakaslähtöisestä toiminnasta ja myynnistä lisääntyy.

Peruutusehdot

Mikäli joudut peruuttamaan osallistumisesi kurssille myöhemmin kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme peruutusmaksuna 50 % kurssihinnasta. Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin 7 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme koko kurssihinnan.

Kenelle kurssi soveltuu

Valmennusohjelma sopii erinomaisesta asiakasjohtajille, asiakkuuspäälliköille, tulosvastuussa oleville tuotepäälliköille sekä muille tavoitteellisesta asiakastyöstä kiinnostuneile. Ohjelmaa voivat hyödyntää myös ne joiden toimenkuva on muuttumassa kohti asiakaskeskeisempää roolia

Sisältö

Valmennusjaksot:

1. jakso: 14.10. Asiakkuuksien johtamisen perusteet, miksi asiakkuusjohtamista tarvitaan?
2. jakso: 9.11. Tavoitteellinen asiakastoiminta ja tuloksellinen myyntiprosessi
3. jakso: 8.12. Asiakkuusjohtamisen mindset ja edestä johtaminen
4. jakso: 13.1. Uuden ajan myynnin kehittäminen ja dialogiset myyntitaidot
5. jakso: 8.2.2022: Miten asiakastaitoja valmennetaan?

Ryhmäcoaching (tai yksilöcoaching)

Kehittämistehtävä/Projektityö/Pelikirja

Koulutuspaikka

HAUS kehittämiskeskus Oy/Teams-koulutus
Yliopistonkatu 5
00100 Helsinki

Kouluttaja

Kouluttajat:

Pia Hautamäki
Pia on Tampereen ammattikorkeakoulun myynnin johtamisen yliopettaja ja kauppatieteen tohtori. Hän toimii kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen -maisteriohjelman vastuuyliopettajana. Pian väitöskirja keskittyi yritysten väliseen myyntiin ja ostamiseen sekä siihen, miten asiakkaiden odotukset tulisi täyttää tämän päivän myyntitapaamisissa. Arjessaan hän tutkii myynnin johtamista digitaalisuuden, vuorovaikutuksen ja tunteiden näkökulmasta.

Kert Kenner
Kert on Suomen vaikuttavimpia myyntikonseptien kehittäjiä ja myynnin johdon valmentajia. Hän on valmentanut 20-vuotisella urallaan jo yli 1000 organisaatiota eri toimialoilta saamaan aikaan parempia tuloksia.

Reijo Mylläri
Reijon erityisosaamisen alueina ovat johtamisen, esimiestyön ja myynnin kehittäminen ihmisläheisellä otteella. Tämän toteuttamista tukee hänen perehtymisensä myös tunneperäisten esteiden poistamiseen, sekä tunneälytaitojen kehittämiseen. Reijon osaaminen perustuu yli 30 vuoden kokemukseen yli toimimisesta valmentajana, sparraajana, työnohjaajana ja coachina. Vuodet myynnin ja projektien johtajana sekä myyjänä tuovat syvyyttä osaamiseen ja sen jakamiseen.

Saara Julkunen
Saara on Itä-Suomen yliopiston School of Businessin johtaja ja apulaisprofessori. Saara omaa myös akateemisen uran lisäksi vankan kokemuksen tuloksellisesta asiakkuustyöstä myös yrittäjänä.

Mikko Ojanen
Kaswu Oy:n perustaja Mikko ”OJ” Ojanen on toiminut valmennusalalla lähes 15 vuotta. Jyväskylän yliopistosta opettajankoulutuslaitoksesta sekä kauppakorkeakoulusta valmistunut Ojanen sai kipinän Kaswu-valmennusfilosofiansa kehittämiseen vuonna 2000 toimiessaan opettajaopintojensa ohella puhelinliittymämyyjänä. Silloinen esimies oli kannustava, ja innostavassa ympäristössä Mikolla heräsi ajatus hyödyntää opettamisen keinoja paremmin myös myyntityössä. Ja jotta myyntityö onnistuu, pitää suhteiden myös työkavereihin olla kunnossa, koska työyhteisön fiilis heijastuu aina asiakkaaseen asti.

Sari Siikasalmi
iLoom Oyn perustaja ja osakas. Vuorovaikutusvalmentaja.

Kysy lisätietoja

Koulutuspäällikkö Sari Ala-Honkola, sari.ala-honkola@haus.fi, puh. 040 689 2677
Koulutussuunnittelija Eija Aures, eija.aures@haus.fi, puh. 040 5052973

Tulosta koulutustiedot (PDF)